Tekstschrijver

Tekstschrijver

Verschillende teksten schrijf ik voor verschillende doelgroepen. Van tekst voor je website tot commerciƫle tekst, maar ook voor een blog, tekst voor een nieuwsbrief of een persbericht.

Word jouw (web)tekst gelezen? Commerciƫle teksten die jouw product of dienst, met een heldere boodschap vertelt, worden gevonden in zoekmachines zoals Google. Overtuigend of informatief, in ieder geval zo geschreven dat het de aandacht van de lezer vasthoudt.

Heldere en toegankelijke teksten voor zowel online als offline producties. Teksten die ergens over gaan en makkelijk lezen.

Webtekst

Een passende tekst op de gewenste toon gericht op de gewenste bezoeker en helder geschreven? Informerende of overtuigende teksten, die makkelijk lezen, goed scoren in Google en aanzetten tot actie. Een inspirerende tekst moet boeien van begin tot eind.

Als tekstschrijver zorg ik voor heldere en leesbare teksten die de aandacht trekken en vasthouden.

SEO-website teksten

Als tekstschrijver schrijf ik ook SEO-teksten. Het verschil met een tekstschrijver is dat een SEO-tekstschrijver zich specifiek richt op het verbeteren van de positie van een website of webwinkel in de zoekresultaten.

Een tekstschrijver schrijft bijvoorbeeld informatieve teksten met als doel bezoekers te informeren. Dit kunnen teksten voor een website, scriptie of een compleet boek zijn.

Zoekmachine geoptimaliseerde teksten brengen een heldere boodschap en zijn overtuigend en informatief voor jouw klant. Met een juiste opmaak en met voldoende zoekwoorden zonder dat het irritant wordt om te lezen.

Hierdoor scoort je website aanzienlijk beter bij de zoekmachines.

Blogs

Een blog is een inspirerend of informatief artikel dat online staat en regelmatig verschijnt. Een blog heeft meestal iets persoonlijks. Ook bij zakelijke blogs is er vaak een persoonlijk element aanwezig. Al is het maar omdat elke ondernemer een andere kijk heeft op de zaak. Tips die het ene bedrijf geeft over een bepaald onderwerp, kan heel anders zijn dan die van een ander bedrijf. Bij een blog hoort ook altijd een losse en informele schrijfstijl.

Iedereen ziet de waarde van een blog bijhouden wel in:

  • Het geeft je de kans je kennis te delen en klanten te trekken en te binden.
  • Bloggen vergroot je zichtbaarheid en vindbaarheid.

Zelf blogs schrijven is makkelijker gezegd dan gedaan.

Persbericht

Een persbericht is een schriftelijke mededeling met nieuwswaarde van een bedrijf of instelling met als doel interesse wekken of overtuigen van het publiek. Met een juiste tekst, waarbij de belangrijkste informatie, het nieuwsfeit aan het begin van het persbericht staat en het de nieuwsgierigheid van lezers wekt. Een gepubliceerd persbericht heeft een groot bereik. Het maken van een persbericht kan ik maken voor verschillende media.

Nieuwsbrief

Met een nieuwsbrief houdt je je klanten en personeel op de hoogte van nieuwtjes. Een nieuwsbrief is een ideaal middel om zowel intern als extern snel te communiceren. Ik schrijf informatieve nieuwsbrieven, zoals een informele nieuwsbrief gericht bijvoorbeeld aan personeel op een vriendelijke manier geschreven en een formelere zakelijke nieuwsbrief voor klanten en samenwerkende bedrijven. De nieuwsbrief bevat waardevolle informatie over jouw bedrijf, product of dienst. Daarmee wordt jouw doelgroep op een goede manier op de hoogte gehouden van de gang van zaken en lopende acties binnen jouw bedrijf.

Meer informatie? Neem vrijblijvend contact met me op

E-mail: info@tekstbureau-buurma.nl